Skocz do zawartości
Daron2391

Blocky Bomb Apocalypse

Blocky Bomb Apocalypse  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy rozwijac ten projekt?

    • Tak
      2
    • Nie
      2


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. chciałbym wam przedstawic najnowszą wersję mojej pierwszej gry. gracz ma za zadanie po prostu wszystko zniszczyć za pomoca spadających bomb. W tej stylizowanej na Minecrafta grze można zniszczyc wszystka co znajduje się na mapie.

Blocky Bomb Apocalypse

gra wymaga do płynnego działania wmiarę dobrego sprzętu, najlepiej tabletu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Daron2391 napisał:

gra wymaga do płynnego działania wmiarę dobrego sprzętu

Znaczy, jest c**jowo napisana? czy to moja nadinterpretacja?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, FrozenShade napisał:

Znaczy, jest c**jowo napisana? czy to moja nadinterpretacja?

Twoja interpretacja jest w stu procentach trafna.

 

Przy obracaniu mapy zero płynności, a gdy bomba już leci w dół to przeskoki animacji są tak widoczne, że nie da się patrzeć. W unity nie powinno być takich efektów. Ten silnik nie jest tak ograniczony. Niedawno pisałem coś swojego na androida w JS i miałem 10x mniejsze przeskoki animacji tylko podczas przesunięcia kamery i nie było to uciążliwe, a jednak w końcu zrezygnowałem, bo efekt kodu musi być doskonały, inaczej nie ma prawa istnieć. Z tego powodu nie rozwijaj tego projektu. Popraw aktualny stan i dopiero później rozwijaj lub zacznij od początku z innym pomysłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem to na moim Xiaomi Redmi Note 3Pro ( Qualcomm Snapdragon 650, Adreno 510, 3GB RAM). Nie jest to jakiś demon prędkości ale raczej wszystkie aktualne gry chodzą na nim w miarę płynnie i nawet za bardzo nie rozgrzewają procesora. Twoja gra się tnie tak że się nie da grać. Nie wiem jakie to ma wymagania ale chyba żaden smartfon poniżej 1tys PLN ich nie spełni. Jak dla mnie do napisania od nowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest nawet ciekawy, więc projekt może i warto rozwijać. Jednak bez mega refaktoryzacji i optymalizacji lub napisania tego od nowa się nie obejdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest to moje pierwsze w życiu zetknięcie z programowaniem i teraz wiem że było to porywanie się z motyką na słońce, chciałem stworzyć coś innego niż turlająca się kulka czy FPS jak to ma miejsce w większości tutoriali.  Gra była głównie testowana na  tablecie Medion Lifetab S7852 czyli nisko budżetowym sprzęcie i na najniższych ustawieniach daje sobie radę więc myślałem że na większości tabletów też będzie OK.

Głównym problemem gry jest chyba ilość obiektów na ekranie ponieważ są to naprawdę tysiące sześcianów. Mapy w stosunku do pierwotnej wersji są już i tak znacznie pomniejszone. Myślę że jako taka optymalizacja nie ma dalszego sensu a jedyną szansą dla gry będzie zastosowanie czegoś o czym do niedawna nawet nie wiedziałem czyli Voxel Engine ale teraz pracuje nad innym projektem.

Dzięki za wasze wypowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W tego typu grach poszczególne klocki powinno się łączyć w jedna geometrię, i to tylko te widoczne. Niewidocznych nawet nie powinieneś ustawiać na scenie. Każda geometria to jeden tzw draw call - najcięższa operacja w całym renderingu. Wszystkie optymalizacje sprowadzaja się zawsze do zminimalizowania ilości drawcalli, czy to poprzez culling (ukrywanie niewidocznych obiektów), batching (łączenie wielu obiektów w jeden) czy wreszcie stosowanie deferred shadingu w przypadku scen z wieloma światłami (zamiast dla każdego światła wykonywać rysowanie wszystkich obiektów w jego zasięgu, renderuje się całą scenę bez uwzględnienia oświetlenia, ale zapamiętując wszystkie właściwości powierzchni, czyli diffuse, specular i normalne i za pomocą tych danych renderuje się światła jako sfery)

 

Grafika 3D to skomplikowany ale i bardzo ciekawy świat. Klikając bezmyślnie w Unity i składając appkę z klocków zrobisz taki sam szit jak wszyscy inni przed tobą. Przeczytaj jakąś mądrą książkę na ten temat i/lub wspaniałą serię 'GPU Gems' wydaną przez NVidię i dostępną za free w internecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×