Skocz do zawartości
Zaku

Intel XDK - który framework najlepszy?

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wpadłem na pomysł, aby n-ty raz zabrać się za naukę pisania gier. Trochę poszukałem i natrafiłem na narzędzie Intel XDK. Pozwala budować apki na telefony.

Samo narzędzie nie jest ważne, chociaż jeśli ktoś go używał to byłoby miło usłyszeć jakieś opinie z własnych doświadczeń. Chodzi mi jedynie o framework. Wybrałem Phaser, bo kiedyś coś w nim dłubałem i przyjemnie mi się w nim pisze.

Do wyboru są jeszcze: Cocos2d, Pixi, EaselJS. Używaliście któregoś z nich? Możecie się wypowiedzieć na ten temat? Który wybrać? Czy nadal iść w Phasera?

Zauważyłem, że na forum góruje Phaser i jeśli dalej będę go używał to mam nadzieję, że znajdę tu jakiegoś mentora, bo mam już pewne problemy, ale o tym raczej w innym temacie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zaku napisał:

Który wybrać?

Idź na forum każdego z nich, zobacz jakie są najczęstsze problemy, jak bardzo friendly jest comunity zgromadzone tam, jak szybko problemy są rozwiązywane. Po doświadczeniach z JME wiem, że nawet niedoskonałe narzędzie/silnik może okazać się bardzo potężne jeśli trafi do fachowych rąk (tak tak, moje mam na myśli) a ich właściciel nie pozostanie sam podczas zapoznawania się z narzędziem. Bo dokumentacja nie załatwia wszystkiego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pisanie mechanizmów gry w Phaser to, póki co, nie mam problemów. W internecie znalazłem wszystko czego potrzebowałem. Jednak na moim telefonie gra wyświetla się dosyć dobrze, ale na innym już trochę gorzej. Myślałem, że to może być wina Phasera i tak szukam, w sumie nie wiem jeszcze czego. Czy używam złych narzędzi, czy coś źle zrobiłem..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale pakujesz grę pod mobile? Czy normalnie uruchamiasz w przeglądarce telefonu? Powinieneś ją spakować jakimś narzędziem typu Cordova/Phonegap/CocoonJS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to problem pewnie jest w samej grze. Musisz poeksperymentować z ustawieniami ale jeśli nie wyświetla sie dobrze na jakimś starym telefonie to ja bym to olał. Nie ma sensu wspierać każdego antyka jaki wyprodukowano. A co do pytania to jeśli miałbyś się kierować ogólnie dojrzałością i wszechstronnością frameworka i tym co FrozenShade wspomniał czyli społecznością i dostępną pomocą to wygrywa Phaser. 

Edytowane przez przemoo83

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten "inny" telefon to Huawei P8 Lite, więc nie jest to jeszcze antyk. Na Sony Z3 Compact działa dobrze, tak samo na LG G3. Problemem są tylko straszne lagi w animacji podczas skoku postaci, na każdym telefonie. To mnie martwi najbardziej. :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to już jest wydaje mi się kwestia developerska. Musisz optymalizować co się da. Niestety aplikacje hybrydowe zawsze będą trochę do tyłu z wydajnością. Jak chcesz się skupić tylko na mobile'u to lepiej imo przerzucić się na natywne środowisko dla danej platformy czyli np. dla Androida Java + Android SDK.

Edytowane przez przemoo83

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Phaser i Intel XDK jest dużo łatwiejszą opcją, dlatego zacząłem używać tego rozwiązania. Myślałem nad Android SDK + libgdx, ale zatrzymałem się na etapie tworzenia tła do apki i zajęło mi to dość sporo czasu. Później zrezygnowałem. W Phaserze wszystko dzieje się prościej, no ale prościej nie znaczy lepiej. Może przeboleję pisanie w JS + Phaser, a później znowu spróbuję libgdx. Podobno libgdx to najlepsza opcja.

Ewentualnie Unity.

Edytowane przez Zaku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×