Skocz do zawartości

Danieo

Użytkownik
  • Zawartość

    101
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    35

Ostatnia wygrana Danieo w Rankingu w dniu 15 Lipiec 2017

Danieo posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

85 Bardzo dobra

O Danieo

  • Tytuł
    Użytkownik
  • Urodziny 03.07.1999

Ostatnie wizyty

1369 wyświetleń profilu
  1. Projekt gry o marsie

    Tamtaratam! O ile człowieka, który od dziecka pasjonuje się kosmosem i uwielbia czytać o astrofizyce i innych tego typu rzeczach może zostać uznany za fachowca no to już śpieszę z odpowiedziami. Na marsie wodę mamy głównie na biegunach i znajduje się ona w stanie stałym (lód). Wykryć ją można na wiele sposobów, jeśli astronauci chodzą po powierzchni to mogą ją rozpoznać choćby gołym okiem. Innymi sposobami są choćby sondy orbitalne czy łaziki badające skład gleby. Wydobycie to choćby "wykopanie" lodowego bloku. Można by to zrobić tradycyjnym wiertłem, jakimś narzędziem co tnie termicznie (wyciąć blok a następnie go wyciągnąć) czy laserem górniczym (jakoż, że to gra w przyszłości, możesz sobie na to pozwolić). Pory roku na marsie właściwie nie różnią się od tych ziemskich (pod względem mechanizmu), jednak przez to, że Mars jest bardziej oddalony od słońca niż ziemia, ma inną atmosferę to mamy tam trochę inne temperatury, wilgotność i takie tam czynniki. Burze piaskowe (a bardziej pyłowe) są i są największe w całym Sol. Niektóre są malutkie a inne obejmują całą planetę. Wiatr w nich sięga ok. 300km/h. Jednak nie popełniaj z nimi takiego błędu jak twórcy filmu "Marsjanin". Ponieważ oni przesadzili z skalą zniszczeń jakie on wprowadza. Otóż wiatry są niszczycielskie... ale na ziemi. Na marsie nie oznacza to, że wyjdziemy sobie z kawusią w ręku na balkon, spojżymy na Fobosa i powiemy "fajny dzionek, ten wietrzyk taki przyjemny", nie nie nie. Tylko przez to, że mars ma rzadszą atmosferę są trochę łagodniejsze niż na ziemi. Z innymi zjawiskami zbytnio nie można się popisać na Marsie. Planeta ma biedną atmosferę. Na Ziemi rzeczy typu burze, grad, deszcz, wichury, śnieg są spowodowane przez naszą atmosferę. Na Marsie nie zaznamy tego co na Ziemi np opadów śniegu. Niski poziom grawitacji oznacza tyle, że nie będziemy chodzić jak na Ziemi, aczkolwiek nie będziemy również latać jak na księżycu. Można to podsumować jako: skaczemy wyżej niż na Ziemi, ale również chodzimy wolniej (ponieważ skafandry nie są zbyt wygodne a i nasze nogi nie są biologicznie dostosowane do takiej grawitacji). Magnetosfera to taki bajer, dzięki któremu nasza planeta nie jest wielką mikrofalówką a my popcornem. Odbija szkodliwe promieniowanie kosmiczne i chroni nas przed rozbłyskami słonecznymi. (dlatego astronauci na marsie muszą nosić skafandry a nie tylko maski tlenowe) Mars jej nie posiada ponieważ ma zbyt "stałe" jądro. Nasze Ziemskie jest płynne i non-stop się kręci dzięki czemu wytwarza pole magnetyczne. Mam nadzieję, że pomogłem
  2. Koniec ery gier przeglądarkowych

    Wspaniałe czasy, nawet pamiętam swoją grę nowyfarmer.c0.pl na silniku Farmer z gryviawww, w którą grywało paru znajomych Ale to przeszłość, teraz dużo casualowych graczy przeszło na mobile i tam własnie powinno targetować się "klikacze" i inne tego typu gry (Nawet popularny Tribal Wars poza wersją web posiada mobile). W gry przeglądarkowe dalej zagrywa się wielu ludzi ale jednak spada ich popularność. Aczkolwiek należy zwrócić uwagę na to, że upadają tylko te casualowe oparte klikanie na stronie (bez fajerwerków). Bo przeglądarka jako środowisko do uruchamiania aplikacji zaczyna kwitnąć (powstają nowe technologie pokroju WebGL pozwalające stworzyć naprawdę rozbudowane gry).
  3. PEGI Jak to jest?

    Wydaje mi się, że to tyczy się tylko dystrybucji fizycznej. Tak jak mówi @FrozenShade wiele produkcji indie nie ma czegoś takiego na Steam. Mogę za to powiedzieć, jak to wygląda na Google Play. Tam przed wydaniem gry wypełniasz formularz i odpowiadasz na pytania typu "Czy gra zawiera przemoc?" po czym dostajesz automatycznie klasyfikacje wiekową. Na Steam pewnie jest podobnie (dlatego niektóre gry przed pokazaniem strony sklepu pytają o wiek).
  4. Dezaktywuj obiekty znajdujące się poza kamerą. Skok wydajności gwarantowany. Na PC 20-30fps na taką grę to jest śmiesznie mało.
  5. Sprzedam silnik gry Pokemon 2D, PHP 7, MYSQL

    Front end pisany w starym standardzie (link do walidacji HTML5: https://validator.w3.org/nu/?doc=http%3A%2F%2Fmargk.esy.es%2Fpokemon%2F ), Mapa gry zrobiona na bazie elementów DOM (od czego służy element Canvas?), Gra oparta na technologii AJAX więc jej komunikacja z serwerem bazuje na bardzo częstym wykonywaniu requestów HTTP do serwera (Rozwiązanie godne "programisty" z podstawówki albo kogoś kto dopiero się uczy.), Więcej mi się szukać nie chciało. Jak dla mnie nie warte nawet 50zł.
  6. [Android][FREE] Candy Rain

    Tak z czystej ciekawości. W czym to napisałeś/zrobiłeś? Java i jakaś biblioteka czy jakiś silnik?
  7. Skullstone - podziemiowy RPG w starym stylu.

    Bardzo fajne Przypomina trochę sectoidy z XCOM.
  8. Skullstone - podziemiowy RPG w starym stylu.

    XML w sumie jest dość przestarzały. Bardzo dużo programistów od niego już odchodzi na rzecz... JSON ;p Którego sam bardzo nie lubię (jest to twór tworzony specjalnie pod JavaScript, więc po co ruszać go z jego naturalnego habitatu?) dlatego gdy robię coś w C# co wymaga zapisu danych używam Protocol Buffers od Google (Ponoć technologia jeszcze od JSON). https://developers.google.com/protocol-buffers/docs/overview Na tym etapie projektu zapewne nie warto już tego zmieniać, ale obczaj sobie, może w przyszłym zastosujesz.
  9. Tworzenie Dokumentacji Gry

    http://www.sphinx-doc.org/en/1.5.1/
  10. Wyciągnięcie assetów z builda webgl w Unity

    Unity swoje assety pakuje. Musisz je wyciągnąć z plików gry. Aczkolwiek nie wiem czy tak się da.
  11. Skullstone - podziemiowy RPG w starym stylu.

    Te steki to ze smoka czy takiej naprawdę dużej krowy? A jedzenie flaków potworów daje jakieś negatywne efekty? Np. zatrucie, chorobę czy osłabienie kondycji/many?
  12. gamedevmarket.net - Sklep z assetami do gier

    Bez szału. Niby tanio ale jak ktoś poszuka to i na http://opengameart.org/ znajdzie darmowy odpowiednik poszukiwanej grafiki o wcale nie gorszej jakości.
  13. Nauka tworzenie assetów do gier

    Tworzenie grafiki składa się z dwóch rzeczy. Umiejętności korzystania z programu i umiejętności tworzenia grafiki. Obsługi programu nauczysz się w parę dni, tworzyć grafikę możesz 5lat a i tak będziesz robić badziewie albo 3 miesiące i robić sztukę. Zależy wszystko od twojego talentu.
  14. Take It Slow - trudna platformówka

    https://techskull.itch.io/take-it-slow Możecie pobrać najnowszą wersję gry, zapraszam!
  15. Take It Slow - trudna platformówka

    Małe ogłoszenie: Prawdopodobnie jeszcze dzisiaj lub w następnym tygodniu (jak dopnę wszystko na ostatni guzik) ukaże się pierwsza wersja gry, która zostanie puszczona w świat i będzie zbierała fundusze na publikację gry na Steam (cena nigdy nie ulegnie zmianie, dalej będzie to 0.99$, więc zapraszam chętnych). Będzie to wersja, która faktycznie ukaże jak będzie wyglądała ta gra. Co w niej otrzymacie? Nowe poziomy, nowy styl poziomów (pustynia), poprawiony silnik fizyczny, silnik audio (gra doczekała się muzyczki i dźwięków), wsparcie dla sterowania strzałkami oraz parę drobnych poprawek. Możliwe jest, że gra również otrzyma wsparcie dla sterowania kontrolerem.
×